Artykuł sponsorowany

Czy każda firma musi posiadać pieczątkę?

Czy każda firma musi posiadać pieczątkę?

Niemal każda firma ma pieczątkę zawierającą najważniejsze dane dotyczące przedsiębiorstwa lub jego reprezentanta. Czy jest to jednak konieczne? W jakich wypadkach przedsiębiorca nie może obejść się bez pieczęci? 

Czy wizyta po pieczątkę w sklepie biurowym jest konieczna?

Polskie prawo nie narzuca na przedsiębiorców obowiązku posiadania pieczątki. Dotyczy to każdego rodzaju biznesu, niezależnie czy mowa o jednoosobowej działalności gospodarczej, czy spółce. Przy podpisywaniu umów wystarczy podpis (ewentualnie dane) osoby upoważnionej do reprezentowania firmy, natomiast w urzędach podpis i numer NIP. Jednocześnie warto dodać, że pieczątka jest po prostu praktyczna. Pozwala podpisać się w sposób pełny i czytelny bez ręcznego wpisywania danych. Dlatego wiele osób zaopatruje się w pieczątki i tusze do nich, przy okazji zamawiając materiały biurowe online.

Dlaczego ludzie dodają do koszyka pieczątki, kupując artykuły biurowe?

Większość przedsiębiorstw nadal posiada pieczątki i uwzględnia je w swoich wewnętrznych wytycznych dotyczących podpisywania dokumentów. To dlatego, że przyzwyczajenia są nadal silne i pieczątka może wiele ułatwiać. Zdarzają się też wyjątkowe sytuacje, kiedy może być ona konieczna. Niektóre firmy mogą wymagać, aby kontrahent posiadał pieczątkę. Zwykle to archaiczne pozostałości dawnych przepisów, ale nie warto sobie zamykać drzwi do podpisania umowy. Na wszelki wypadek można przejrzeć ofertę sklepu papierniczego, takiego jak hurtownia artykułów biurowych Jamal-Pol z Częstochowy. 

Pieczątka nie jest już niezbędnym artykułem biurowym – od kiedy nie trzeba mieć pieczątki? 

Wiele osób błędnie uważa, że pieczątka jest konieczna, czasem niestety również urzędnicy. Wszystko dlatego, że posiadanie pieczęci było kiedyś obowiązkowe. Bez niej wnioski i pisma składane do urzędów mogły być rozpatrywane dłużej lub odrzucane, a umowy między firmami czy między firmą a pracownikiem nieważne. Jednak wraz z ustawą z dnia 30 sierpnia 2019 r. wprowadzono zmiany w Kodeksie postępowania administracyjnego, tym samym znosząc wymóg posiadania przez podmioty rejestrowane i prowadzące działalność gospodarczą pieczątki firmowej. Główną motywacją do zmian przepisów miało być umożliwienie przedsiębiorcom załatwiania większej ilości spraw drogą elektroniczną. 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz do artykułu

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.