Artykuł sponsorowany

Ekologia jako silny trend w branży gastronomicznej

Ekologia jako silny trend w branży gastronomicznej

Świadomość ekologiczna z roku na rok staje się coraz większa. Nic więc dziwnego, że nawet w branży gastronomicznej możemy zaobserwować praktyki coraz to bardziej proekologiczne. Istnieje kilka możliwości, aby lokal stał się nieco bardziej przyjazny dla środowiska. Jakie są najpopularniejsze trendy w branży gastronomicznej oparte o ekologię?

Wprowadzanie eko opakowań 

Najczęściej zauważalnym trendem proekologicznym w gastronomi jest zwrócenie uwagi na wybór odpowiednich opakowań. Rezygnacja z jednorazowych plastikowych opakowań na wynos to duży krok w stronę świadomej gastronomii. Istnieje coraz więcej ekologicznych alternatyw, które są znacznie bardziej przyjazne dla środowiska. Coraz częściej lokale gastronomiczne decydują się na wybór papierowych oraz kartonowych opakowań. Warto zwrócić uwagę, że dla wielu konsumentów staje się to kluczowe. Nieustannie rośnie świadomość ekologiczna, a wraz z nim podejście klientów. Cornetdesign Shop oferuje szeroki wybór opakowań dla cateringu i gastronomii. Wśród nich znajdziemy opakowania zgodne z ideą ekologicznej gastronomii. Wiele z nich wykonanych jest z materiałów przyjaznych środowisku, takich jak papier czy karton. 

Inne ekologiczne trendy w gastronomii 

Warto wiedzieć, że opakowania na wynos to nie jedyna zmiana. Istnieje jeszcze kilka trendów, które coraz głośniej zmieniają gastronomie. Przede wszystkim, coraz bardziej popularne staje się wprowadzanie roślinnych alternatyw do menu. Ma to duży związek z ekologicznym podejściem, ponieważ przemysłowa hodowla zwierząt negatywnie wpływa na stan środowiska. Przyczynia się ona do zużywania dużych ilości wody oraz emitowanie gazów cieplarnianych do atmosfery. 

Co więcej, wraz ze zwiększaniem się świadomości ekologicznej, coraz więcej lokali decyduje się na wspieranie mniejszych przedsiębiorstw i korzystanie z usług lokalnych producentów. Dzięki temu możemy zaobserwować zmniejszenie się powstawania śladu węglowego, który jest nieuniknioną częścią długodystansowych transportów. W branży gastronomicznej silnym trendem staje się również podejście zero waste i wprowadzanie świadomego konsumpcjonizmu. Lokale stają się energooszczędne, a kwestie środowiskowe nie są dłużej ignorowane. 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz do artykułu

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.