Artykuł sponsorowany

Jak dobrać wymiar kartonu do przesyłki?

Jak dobrać wymiar kartonu do przesyłki?

Wybierając konkretny karton, należy wziąć pod uwagę:

  • rozmiar pakowanego produktu – to podstawowy czynnik, który ma znaczenie dla tego, aby towar był odpowiednio zabezpieczony. Pamiętaj jednak, że nie należy uwzględniać jedynie wymiaru samego produktu, ale i rodzaj zastosowanego w paczce wypełnienia. Jeśli rzecz będzie owinięta folią bąbelkową, zmierz ją dopiero po zabezpieczeniu. Jeżeli zdecydujesz się na wypełnienie paczki np. piankami, zostaw kilka centymetrów luzu z każdej strony kartonu;

  • rodzaj nadawanego w przesyłce towaru – niektóre elementy, jak np. książki, mogą być obok siebie luźno ułożone, a mimo to wzajemnie się nie uszkodzą. Wówczas karton może być nieco większy. Jeśli chodzi np. o szklane zastawy, to należy unikać ich stykania się i stosować przekładki tekturowe zabezpieczające towar przed przemieszczaniem się;

  • sposób nadawania paczki – jeśli skorzystasz z paczkomatu, wymiar kartonu będzie determinował to, która skrytka się otworzy podczas jej nadawania. Inni przewoźnicy również często zawierają informacje na temat wymiarów paczki, od których jest uzależniona jej cena.

Należy również wziąć pod uwagę grubość kartonu i jego jakość – szczególnie jeśli przesyłka ma dużą wartość materialną, sentymentalną. Gruby karton, np. od sklepu Vimini, uchroni zawartość przed uszkodzeniem spowodowanym upadkiem czy zderzeniem z innymi transportowanymi produktami.

Za duży lub za mały karton – dlaczego należy tego unikać?

Za duży karton nie będzie odpowiednio zabezpieczał zawartości, a dodatkowo znacznie zwiększy koszty pakowania. Będziesz musiał użyć większej ilości wypełniaczy, aby produkty nie poruszały się luźno po wnętrzu opakowania, ponieważ taki ruch zwiększy ryzyko ich uszkodzenia. Co więcej, zbyt duży karton spowoduje wzrost ceny naliczonej przez firmę przewozową za transport paczki, a jego cena sama w sobie również będzie wyższa niż w przypadku mniejszego pudełka.

Zbyt małe opakowanie na przesyłkę również nie zabezpieczy jej odpowiednio. Utrudni samo zapakowanie towaru, ale także użycie wypełniaczy, które pełnią dodatkowe funkcje ochronne. Choć pozornie zaoszczędzisz na zakupie takiego kartonu, najpewniej produkt, który zapakujesz, się zniszczy. Ty poniesiesz wówczas koszty związane z jego ponownym wysłaniem i wyprodukowaniem.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz do artykułu

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.