Artykuł sponsorowany

Jak wybrać dobrą platformę do transmisji sprzedażowych?

Jak wybrać dobrą platformę do transmisji sprzedażowych?

Transmisje sprzedażowe stają się coraz popularniejsze szczególnie w branży modowej. Nic dziwnego, zatem że na rynku pojawia się coraz więcej platform umożliwiających organizowanie transmisji sprzedażowych. Paradoksalnie, im więcej rozwiązań, tym więcej problemów zarówno dla sprzedawców, jak i kupujących. Na które rozwiązanie bowiem warto postawić? Co wziąć pod uwagę przy wyborze platformy? Odpowiedź znajdziesz w poniższym artykule.

Czym są transmisje sprzedażowe?

Transmisje sprzedażowe to innowacyjne rozwiązanie z branży e-commerce, w której sprzedawca może wykorzystać streaming obrazu i dźwięku do prezentowania oraz sprzedaży produktów w czasie rzeczywistym. Kontakt z klientami odbywa się w tym przypadku przy użyciu komunikatora wbudowanego w platformę sprzedażową – za jego pośrednictwem klienci dokonują rezerwacji wybranych produktów, składają zamówienia oraz dokonują płatności.

Transmisje sprzedażowe już dziś cieszą się ogromną popularnością w krajach azjatyckich i powoli stają się coraz powszechniejsze również na Zachodzie – w tym w Polsce, gdzie powstają nowe miejsca do prowadzenia i oglądania transmisji sprzedażowych. Jedną z nich jest serwis Seltu.tv.

Jak wybrać platformę do transmisji sprzedażowych

Sprzedawcy, którzy myślą o efektywnym skalowaniu sprzedaży powinni zastanowić się nad wyborem odpowiedniej platformy. Początkowo wielu z nich decydowało się na popularne portale społecznościowe umożliwiające prowadzenie relacji na żywo, jednak dziś coraz cześciej odchodzi się od nich na rzecz wyspecjalizowanym serwisów streamingowych. Przy wyborze jednego z nich warto zwrócić uwagę przede wszystkim:

  • model współpracy – dostęp do platformy jest płatny dla sprzedawców. Opłaty mogą przybierać formę ryczałtu lub procentu od dokonanej sprzedaży. Oba te modele mają swoje plusy i minusy, dlatego warto rozważyć, który z nich jest bardziej opłacalny, szczególnie na początku przygody z transmisjami.

  • funkcje platformy – niektóre z platform wyposażone są w rozwiązania, które ułatwiają prowadzenie transmisji. Jedną z nich jest automatyczny system rezerwacji i składania zamówień. Dzięki niemu sprzedawca nie musi samodzielnie zapisywać, który z obserwatorów zarezerwował dany produkt, sprawdzać stanów magazynowych, lecz może w pełni skupić się na prezentacji produktu.

  • dostępność platformy – warto zwrócić uwagę, czy dana platforma posiada dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne. Umożliwia to klientom bardzo łatwe uczestnictwo w transmisji z każdego miejsca.

Przed dokonaniem rezerwacji warto sprawdzić również jakiego rodzaju branża na niej dominuje.   

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz do artykułu

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.