Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak wybrać dobrą platformę do transmisji sprzedażowych?
Transmisje sprzedażowe stają się coraz popularniejsze szczególnie w branży modowej. Nic dziwnego, zatem że na rynku pojawia się coraz więcej platform umożliwiających organizowanie transmisji sprzedażowych. Paradoksalnie, im więcej rozwiązań, tym więcej problemów zarówno dla sprzedawców, jak i kupujących. Na które rozwiązanie bowiem warto postawić? Co wziąć pod uwagę przy wyborze platformy? Odpowiedź znajdziesz w poniższym artykule.
Czym są transmisje sprzedażowe?
Transmisje sprzedażowe to innowacyjne rozwiązanie z branży e-commerce, w której sprzedawca może wykorzystać streaming obrazu i dźwięku do prezentowania oraz sprzedaży produktów w czasie rzeczywistym. Kontakt z klientami odbywa się w tym przypadku przy użyciu komunikatora wbudowanego w platformę sprzedażową – za jego pośrednictwem klienci dokonują rezerwacji wybranych produktów, składają zamówienia oraz dokonują płatności.
Transmisje sprzedażowe już dziś cieszą się ogromną popularnością w krajach azjatyckich i powoli stają się coraz powszechniejsze również na Zachodzie – w tym w Polsce, gdzie powstają nowe miejsca do prowadzenia i oglądania transmisji sprzedażowych. Jedną z nich jest serwis Seltu.tv.
Jak wybrać platformę do transmisji sprzedażowych
Sprzedawcy, którzy myślą o efektywnym skalowaniu sprzedaży powinni zastanowić się nad wyborem odpowiedniej platformy. Początkowo wielu z nich decydowało się na popularne portale społecznościowe umożliwiające prowadzenie relacji na żywo, jednak dziś coraz cześciej odchodzi się od nich na rzecz wyspecjalizowanym serwisów streamingowych. Przy wyborze jednego z nich warto zwrócić uwagę przede wszystkim:
model współpracy – dostęp do platformy jest płatny dla sprzedawców. Opłaty mogą przybierać formę ryczałtu lub procentu od dokonanej sprzedaży. Oba te modele mają swoje plusy i minusy, dlatego warto rozważyć, który z nich jest bardziej opłacalny, szczególnie na początku przygody z transmisjami.
funkcje platformy – niektóre z platform wyposażone są w rozwiązania, które ułatwiają prowadzenie transmisji. Jedną z nich jest automatyczny system rezerwacji i składania zamówień. Dzięki niemu sprzedawca nie musi samodzielnie zapisywać, który z obserwatorów zarezerwował dany produkt, sprawdzać stanów magazynowych, lecz może w pełni skupić się na prezentacji produktu.
dostępność platformy – warto zwrócić uwagę, czy dana platforma posiada dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne. Umożliwia to klientom bardzo łatwe uczestnictwo w transmisji z każdego miejsca.
Przed dokonaniem rezerwacji warto sprawdzić również jakiego rodzaju branża na niej dominuje.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz do artykułu
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana