Artykuł sponsorowany

Koszt spedycji. Jak wyliczyć potencjalne wydatki?

Koszt spedycji. Jak wyliczyć potencjalne wydatki?

Koszty usług transportowych są przeważnie określane jako stawka za kilometr zlecenia transportowego, ale nie tylko. Ostateczna cena zależy m.in. od drogi transportu czy rodzaju towaru. A jakie jeszcze czynniki wpływają na wartość spedycji? W artykule wyjaśniamy, jak rozlicza się usługi w spedycji i transporcie oraz od czego dokładnie zależą koszty za te usługi.  

Jak rozlicza się usługi w transporcie i spedycji?

W firmach działających w branży transportu i spedycji zasadniczo przyjmuje się dwa podstawowe systemy rozliczania usług. Są to: 

  • taryfowy system rozliczania;

  • umowny system rozliczania. 

Ten pierwszy charakteryzuje się tym, że cena za wykonanie danej pracy jest znana jeszcze przed jej wykonaniem. Ustala się ją na podstawie pokonanej trasy bądź ciężaru ładunku. Z reguły dotyczy stałych klientów i zamówień publicznych. System umowny z kolei cechuje się zmiennymi warunkami i dotyczy jednorazowych zleceń. Taki system jest elastyczny i sprzyja negocjacjom cen.  

Od czego zależą koszty spedycji?

To, ile wyniesie usługa spedycyjna, jest jednym z najważniejszych aspektów transakcji, szczególnie dla potencjalnych klientów. Zleceniodawcy powinni zdawać sobie sprawę z tego, od czego zależy jej wartość. Mowa tu o takich czynnikach, jak:

  • rodzaj środka transportu (np. spedycja drogowa, lotnicza, kolejowa, morska);

  • lokalizacja miejsca docelowego;

  • dystans do pokonania;

  • rodzaj, gabaryty i ciężar towaru;

  • metoda pakowania.

Oprócz powyższych, znaczenie mają też czynności dodatkowe – np. kompletowanie dokumentów, formalności związane z cłem i odprawami granicznymi. Ładunki o specjalnych wymaganiach są też droższe w transporcie. 

Jak znaleźć dobrą firmę spedycyjną?

Przed nawiązaniem współpracy z firmą z branży TSL warto poświęcić trochę czasu na dokładne sprawdzenie jej wiarygodności, doświadczenia oraz renomy na rynku. W ten sposób można uniknąć wielu problemów, w tym opóźnień dostaw ładunków i związanych z tym dodatkowych kosztów. Jedną z polecanych firm na polskim rynku jest DIERA – Transport specjalistyczny. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w kompleksowej obsłudze z zakresu spedycji krajowej i międzynarodowej, oferuje też usługi magazynowania. 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz do artykułu

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.