Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Oprzyrządowanie niezbędne do gięcia rur
Oprzyrządowanie do gięcia rur to sprzęt, który coraz częściej znajduje się na wyposażeniu warsztatów motoryzacyjnych. Jego zakup nie jest zbyt kosztowną inwestycją, a obsługa nie należy do skomplikowanych. Może natomiast poszerzyć ofertę warsztatu o nowe ciekawe z punktu widzenia klienta usługi, np. produkcję klatek samochodowych lub wykonywanie orurowania aut terenowych. Sprawdźmy zatem, na co zwracać uwagę przy wyborze giętarki do rur?
Co potrafią giętarki do rur?
Wachlarz prac, które można wykonać przy pomocy giętarek do rur, jest bardzo szeroki. W zależności od modelu umożliwiają one szybkie, łatwe oraz precyzyjne zaginanie i wyginanie rur grubościennych, a także cienkościennych. Pozwala to na uzyskanie zgięć o pożądanym koncie i dowolnej formie. Niektóre rodzaje giętarek mogą także przycinać rury, co znacznie podnosi funkcjonalność tych urządzeń i skraca proces obróbki.
Jak zatem widać, możliwości giętarek dostępnych na rynku, które możemy nabyć np. w firmie TECHSUL z Sulejówka, która specjalizuje się w sprzedaży różnego rodzaju narzędzi i urządzeń, przydatnych w warsztacie samochodowym, są bardzo duże. Wybierając giętarkę, która będzie wykorzystywana w branży motoryzacyjnej, warto zwrócić uwagę na jej parametry techniczne oraz robocze, ponieważ to od nich zależy funkcjonalność i wydajność giętarki.
Czym kierować się przy wyborze giętarki do rur?
Planując zakup oprzyrządowania do gięcia rur, dobrze jest najpierw zapoznać się z podstawowym podziałem giętarek. Pod względem roboczym można wyróżnić giętarki beztrzpieniowe, a także trzpieniowe. Te pierwsze pracują w oparciu o matrycę, na którą jest nawijana rura. Natomiast drugie są wyposażone w trzpień, który odpowiada za wygięcie rury pod właściwym kątem i nadanie jej oczekiwanego kształtu.
Z kolei pod względem konstrukcyjnym na rynku są dostępne giętarki do rur o napędzie manualnym, elektrycznym lub hydraulicznym. Dla potrzeb warsztatu samochodowego w zupełności wystarczy model dźwigniowy z napędem ręcznym, który bardzo dobrze poradzi sobie z większością zadań. Dzięki niemu będzie można nie tylko przeprowadzić orurowanie samochodu terenowego, ale nawet pokusić się o wykonanie bardziej zaawansowanych konstrukcji, np. przyczepy, czy klatki samochodowej.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz do artykułu
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana